De bedrijven Doublesmart en DoubleWeb delen een lange geschiedenis. Het is dus niet gek dat het online marketingbureau uiteindelijk bij ons aanklopte vanwege de rebranding van hun organisatie. Niet alleen in looks, maar ook van binnenuit veranderde er nogal wat bij Doublesmart en de wens voor een nieuwe website kwam daarom niet als een verrassing.
Het ultieme doel van het Goudse bureau is om het meest persoonlijk betrokken online marketingbureau van Nederland te worden. Daarvoor hoopt Doublesmart te mogen werken met klanten die hen zien als ‘droompartner’, die als doel hebben om samen met Doublesmart door te groeien en een echte winnaar te worden.
Het doel van de nieuwe website is anders dan die van de website die we jaren geleden voor hen bouwden. De wens vanuit Doublesmart was om hen te positioneren als thought leader binnen de branche. Daarvoor is een breed scala aan contentvormen op de website noodzakelijk.
Niet alleen landingspagina’s en blogs, maar ook duidelijke vacaturepagina’s, uit het oog springende cases, uitgebreide kennishubs en pagina’s voor webinars, trainingen en video’s. Dat alles met een aantrekkelijk en modern design, passend binnen de nieuwe huisstijl.
Daarnaast was de wensenlijst aan integraties op de website groot. Koppelingen met het CRM-systeem Simplicate, Calendly en payment server provider Mollie was nog maar het topje van de ijsberg: een leestijdcalculator, automatische Google-reviewscores, interactieve animaties en een gelikte koppeling aan Mailblue voor de gerichte e-mailmarketing campagnes waren hier ook onderdeel van.
Na een kick-off met de specialisten van Doublesmart werd een strategisch plan uitgewerkt. Hierin kregen zowel de strategische visie van Doublesmart en de conversiegerichte aanpak van DoubleWeb een plek. Na een inventarisatie van alle te integreren functionaliteiten kon het plan in uitvoering worden gebracht.
Ons designteam en ons development team gingen hard aan de slag. De website is gebouwd op de blauwdruk van DoubleWeb: een razendsnelle WordPress-basis die geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Hierdoor is uitbreiden en doorontwikkelen makkelijk en kunnen optimalisaties – bijvoorbeeld SEO-optimalisatie – makkelijk worden doorgevoerd. Door een proactieve samenwerking met brandingpartner Maan kon ook het visueel ontwerp verder worden versterkt.
De grootste uitdaging voor DoubleWeb was het aantrekkelijk en overzichtelijk samenbrengen van de verschillende contentblokken. Hiervoor zijn modulaire contentblokken ontwikkeld die ervoor zorgen dat elk type content onderscheidend wordt getoond. Overzichtelijk en tegelijkertijd divers.
Met trots presenteerde Doublesmart het nieuwe jasje van het bedrijf tijdens het vieren van hun 10-jarig jubileum. De moderne, interactieve website die naadloos aansluit bij de nieuwe branding bij Doublesmart. Het werd direct het nieuwe oogappeltje, mede door de volgende successen:
Het klinkt een beetje cheesy, maar Doublesmart en DoubleWeb zijn tijdens de samenwerking uitgegroeid tot ware droompartners. Dat alles kwam tot stand door de wijze van samenwerken: de strategie aan de voorkant, het regelmatige overleg tijdens de ontwikkeling en de gezamenlijke visie op conversieoptimalisatie, gebruikersvriendelijkheid en branding.
De keuze voor een flexibele en geoptimaliseerde WordPress-basis zorgt tegelijkertijd voor een website die toekomstbestendig, functioneel en visueel indrukwekkend is. Een website waar Doublesmart de toekomst mee in kan.